TAYLAND ( Bangkok-Pattaya ) TURU

Ocak 2017 tarihinde gerçekleştirdigimiz ve oldukça memnun kaldıgımız tayland turumuza uçak seferi olarak Qatar airways seçmiştim ,sonuçta seyahat acentası sahibi olarak müşterilerimize daimi satış yaptıgımız ve memnuniyet aldıgımız bir havayolu idi.Lakin uçuşumuza başladıktan sonra bir turizmci olarak havayolunu begendigimi söyleyemeyecegim.Belki de benim begenimin uzun uçak yolculuklarında çok yüksek standartlarda oldugu için idi.Havayolu yolcu sayısını artırmak isterken kalitesinden ödün vermiş olacak ki son derece sıkışık ve dar koltukları bulunuyor,öndeki koltugunu yatırsa nerdeyse kafası senin kucagında olacak şekilde ve yemek kalitesi de yenilebilir derecede olan bir havayolu olmuş .İçki sunumları da var tabii ama biz içmedigimiz için bu konuda bir yorum yapamayacagım .
 Dünyadaki en iyi havayollarından biri olan Qatar havayollarından hiç beklemedigim bir kalite vardı.Uçuşumuzun İstanbul--Doha arasını tamamlayıp Doha havalimanına indigimizde bekleme süresini free shoplarında ve yatarak dinlenebilecegimiz relax koltuklarında geçirdik.Dünyanın en lüks markalarının bulundugu havalimanı gerçekten çok büyük ve yolcu için her türlü rahatlık ve luks düşünülerek inşa edilmiş,lakin free shopları hiç ucuz fiyatlı sayılamaz ,bunu daha önceki sene İspanya gezim sırasında Barcelona havalimanına dayanarak rahatça söyleyebilirim .Barcelona havalimanı free shopları çok daha indirimli ve flaş promosyonlu ürünler satıyor ve daha cazip satış taktikleri kullanıyorlardı .Örnegin alışveriş yapana anında indirim çeki veriliyor ,o anda bir sonraki alışverişinde de bunu kullanabiliyorsun .Doha-Bangkok uçuşumuzu da son derece rahatsız dar koltuklar üzerinde yorucu ve uykusuz bir şekilde tamamladıktan sonra Bangkok turumuza başladık.Bangkok ta ilk dikkatimi çeken budist bir ülke oluşundan dolayı heryer budist tapınakları ve rahipleri ile dolu oldugu idi.Budizm felsefesi geregi herkes birbirine saygılı .İnsanlar da batıl inançlar oldukça fazla oldugundan evlerinin bahçesinde ruhları uzak tutmak amaçlı tütsüler yakılmış ve mini mabetler oluşturmuşlar.Bu mabetlerde daha önce bu evlerde veya civarda yaşamış olan ruhlara ikram meyve,hediye v.b hediye sunuluyor  ve bu sayede bu ruhların kendilerine ilişmedigi inancı hakim .Sokakları gezerken her yerden burnunuza tütsü ve yemek kokuları geliyor .

Turumuz başlangıcı Wat pho oldu ve çok yorgun olmamıza ragmen hayranlık uyandıracak kadar güzel bir tapınakta olmak kendimize gelmemizi sagladı .

Wat Pho (Yatan Buda Tapınağı) veya diğer adıyla Wat Phra Chetuphon Tapınağı, Bangkok’un en eski ve en çok ilgi gören tapınaklarından birisi. Tarih ve tıp bilimini bir araya getirerek önemli bir meditasyon ve geleneksel masaj eğitim merkezi olan Wat Pho (the Temple of the Reclining Buddha), bazı kaynaklarda Tayland’ın ilk üniversitesi olarak geçiyor.
bangkok yatan buda heykeli ile ilgili görsel sonucu

Tüm gün boyunca Bangkok tarihi bize inanılmaz güzellikte bir gün yaşattı .
Ertesi gün Bangkok kanallarındaki tekne gezimiz sırası idi ve kanallar temiz olmamasına ragmen çocukların bu suda yüzdügünü gözlemledim, kıyılarda balık tutanlar ki yenmeyen kötü kokulu bir balık türü yaşamasına ragmen bu balıkları bazı thai'liler yemekte imiş .
Suya ekmek atarak balıkları besleyip Bankoku kıyıdan seyrederek,klasik kanal evleri yaşantısını gözlemleyerek  güzel bir kanal turu yaptıktan sonra büyük alışveriş magazasına kendimizi attık .Biraz klimalı ortamda serinleyebilmek için lakin aylardan Ocak olmasına ragmen hava bir o kadar sıcaktı .Gerçi Türkiyede kış hakim olurken burada yazı yaşamak da bir o kadar güzeldi.Otele dönüşte tuk tuk denilen taksi araçları ile geldik ,pazarlık yapmayı unuttuk ,çünkü tayland da her yerde pazarlık unsuru geçerli lakin bizde benzin pahalı olması nedeni ile inanılmaz taksi ücretleri ödedigimiz için bize tuk tuk fiyatı çok ucuz geldi. Gece de müzik kabere showlarına gittik ve gerçekten müzik ,kostüm ve showlar hayranlık uyandıracak güzellikte idi.
tayland tuk tuk ile ilgili görsel sonucutayland tuk tuk ile ilgili görsel sonucu

Ertesi gün yüzen çarşı ya gitmek üzere yola çıktık .Rehberimiz aslen İzmir li olan,Thailand da  yaşayan ve thai'li bir bayan ile evlenmiş, gerçekten işini severek oldukça iyi yapan bir rehber idi .Rehberimiz eşliginde yüzen çarşıya ulaşmayı saglayan kanallara geldik .Kanalda 3-5 kişilik küçük tekneler ile yüzen çarşıya gidiliyor ,yol boyunca thai saz evleri ve dogal güzellikler eşliginde gidiyorsunuz .

Tayland turumuz sırasında çektigimiz bir kaç video yu kopyala boş sayfaya yapıştır şeklinde veya kopyalayıp sag tıklanınca açılan pencerede you tube adresine git yaparak videoları izleyebilirsiniz.

Çarşı da hindistan cevizli dondurmalarımızı yiyip ,bol tropikal meyve alışverişi yaptıktan sonra (ben meyvelerini sevdim lakin bize biraz tatları yabancı oldugu için herkes sevmeyebilir,muhakkak  deneyerek almakta yarar var ,satıcılar ikram edip tattırıyorlar )etrafı gezmeye başladık ,Harika güzellikte tik agacından yapılmış mobilyalar ,geleneksek çin kültürünü yansıtan objeler,budha figürleri ve giysiler bulunmakta .Alışveriş için biraz pahalı lakin sıra şeklindeki dükkanlarında pazarlık yaparak mesela bir bornozu 2000 Baht dan 200 baht a (20 TL) almayı başarmışlıgım oldu .Pazalıga oldukça açık bir ülke ,bir dükkan istediginiz fiyatı vermezse digeri illaki veriyor .Burda çeşit çeşit budha heykelleri ve çin kıyafetleri alıp ilerlerken bir dükkanda yılan ve cadı maki denilen dünyanın en küçük maymunu ile fotograf çektirdikten sonra( foto çekimleri 200 baht gibi bir ücrete tabi .)yüzen çarşı turmuzun sonunda tropikal meyve kokteyli ve hindistan cevizli krepimizi de afiyetle yedik.Yüzen çarşı bangkok ta muhakkak görmeniz gereken yerlerden ve oldukça fazla turist alıyor ,kanalda inanılmaz bir tekne trafigi  var .

Bangkok sonrası sıraki güzergahımız Pattaya idi .Pattaya bizde Kuşadası benzeri bir sahil şehri ,heryer dolaşılabilir ve belirgin ,küçük bir şehir olması nedeni ile gezinti kolaylıgı açısından bize oldukça cazip geldi .

pattaya ile ilgili görsel sonucupattaya ile ilgili görsel sonucu

Otele yerleşimimiz sonrası akşam Pattaya nın ünlü caddesine kızım ile gezmek için otelden çıkıp tuk tuka bindik Burda taksi dolmuş olarak geçiyor ve bizdeki dolmuşlar gibi herkesi alıyor ve ücreti de oldukça ucuz 1 baht. Caddeye geldigimizde oldukça kalabalık oldugunu ve genelde erkeklerin gezdigini gördük ,nedenini sanırım tahmin edersiniz .Burası tüm dünyanın küçük yaşta kız fuhuşu için ziyaret ettigi bir yer ,gerçekten kızlar bizi bile kendilerine baktıracak ölçüde küçük ,güzel ve seksiler .Gerçi rehberimiz thaili kızlar kaç görünüyorlarsa üzerine +10 yaş ekleyin dedigi için yaşlarını tahmin edemedik,tayland da fuhuş yasak lakin her yerde sex show yapan gece klupleri ve kapılarında oturan 1-2 polis gördük ,gece kluplerinin önünde 5-6 tane o klupte çalışan seksi kıyafetleri ile kızlar bulunuyor ve sizi kluplerine içeri girmeye ikna etmeye çalışıyorlar .Lady boy lar (erkek kız) ve erkek görünümlü ,gögüslerini sıkı sıkı sarmış lezbiyeler oldukça agırıkta ,bu da sanırım erkek nüfusunun burada çok az ,kadın nüfusunun çok fazla olmasından kaynaklı ,kızımın elinden tutup yürürken insanların bize garip garip bakışlarından rahatsız oldugumuz için kızım elini çekip koluma girdi ,düşünün o derece cinsel dürtülerin açıga vurulmuş oldugu bir yer .
Caddede ilerleyip  iştah açıcı dondurmaların bulundugu bir dükkana girip hem internet açlıgımızı giderdik hem de yöresel kocaman çikolatalı hindistan cevizli dondurmasından tadıp dinlendik .Açıkca pek dondurmayı begendigimi söyleyemeyecegim ,oldukça soguk degişik bir tat ,agzıma attıgım anda dişlerimin buz kestigini his ettim ve kızımla paylaştıgımız dondurma tabagımızın ancak yarısına kadar  yiyebildik .
pattaya hindistan cevizli dondurma ile ilgili görsel sonucupattaya hindistan cevizli dondurma tayland ile ilgili görsel sonucu

Ertesi gün fil safari turumuza gittik ve fillere bindik açıkça korkmadım degil ,kocaman filin tepesinde önde filin bakıcısı ile daglık arazi de ilerleyip suların içinden geçerek ,kızgın güneşte yokuş aşagı inerek (ki  yükseklik korkum burda iyice bir nüksetti ) ilerledik ,işin en eglenceli yeri fil e muz yedirdigimiz ve fotolarımızın çekildigi kısım oldu ,fil safarimizi eşşedü enle ilahe illallah :) çekerek tamamladıktan sonra turumuzu tamamladık lakin benim korkmama ragmen kızım fil turundan son derece zevk aldıgını  ve çok eglendigini belirtti.Dogal olarak kişişel tercih meselesi.

Sonraki duragımız The Million Years Stone Park& Pattaya Crocodile Farm . Yaklaşık 300 dönümlük alanda  volkanik taşlarla dekore edilmiş olan vahşi yaşam ve doğal güzelliğin iç içe geçtiği bu park ülkeye ait bitki örtüsü olan tropikal çiçekler, ağaçlar ve havuzlarla çevre düzeni yapılmış durumda. Fil, kaplan ve çeşitli hayvanların bulunduğu parkta her yerde resim çektirebilirsiniz.Timsahlarla yapılan showu izledikten sonra  timsahlarla birlikte resimde ücret karşılıgı çektirebiliyorsunuz.Birbirinden büyüklü -küçüklü yüzlerce timsahın bulundugu çiftlikte bangkok kanallarındaki balıkların dev boyutlusu bulunuyor ve kızım ile birlikte dev balıklara  orada satılan balık yemlerinden atıp inanılmaz güzel video kayıtları yaptık.

Ordan Nong Nooch Tropikal Garden’ı ziyaret ettik Burda birbirinden harika orkideler, kaktüsler ve çiçeklerin bulunduğu tropikal bitkilerle düzenlenmiş bahçe, fillerin showu ve kültürel showları izledikten sonra hayvan maketleri ,süslemeleri ile dolu peyzaj harikası olan  bahçeleri gezdik ve tepede bulunan budist tapınagında bulunan çanı 3 defa çalarak ( ki gelenekmiş bu ,ugur getirdigine,dileklerin gerçekleştigine inanılıyormuş) bizde isteklerimizi diledik .

Burda masa üzerinde hiç kımıldamadan uyuyan kediler gördük. The Million Years Stone Park& Pattaya Crocodile Farm  daki foto çekilen kaplanlar gibi uyuşuk durumda ve nerdeyse çok az kımıldar durumda idiler .Her ne kadar aksini söyleseler de ben bu hayvanların uyuşturulmuş oldugunu düşünüyorum .Bu duruma  3 köpegi ,7 kedisi olan bir hayvasever olarak  hayvan hakları dernekleri nasıl müsade ederler anlamıyorum ,İnsanların eglencesi amaçlı hayvanlara resmen eziyet edilip hayatları ile oynama hakları hiç bir insanda yoktur.Hala bunu hatırladıkça üzüntü duymaktayım .
O gece Alcazar kabare show a gittik ve çok güzel bayanlar ve giysiler eşliginde showu seyrettik ,inanılmaz keyif aldım ,show sonunda rehberimiz bize dönüp hepsi lady boy (erkek kız)lardan oluşan showu nasıl begendiniz mi diye sorunca hayretler içinde kaldım ,inanılmaz güzel vucutlar ve yüzler,kadınsı hareketler ,erkek oldukları kesinlikle belirsiz bir show grubu ...
pattaya alcazar show ile ilgili görsel sonucupattaya alcazar show ile ilgili görsel sonucu
Ertesi gün Pattayadan mercan adasına dogru sürat tekneleri ile yola çıktık ,yarım saat sonra adaya vardıgımızda inanılmaz berrak ,sıcak ve bembeyaz kumsalı olan bir ada ile karşılaştık .Biraz dinlenip sezlonglarımıza yerleştikten sonra denize daldık ,su çok sıcak,temiz,berrak ,ayagınızı bastıgınız kumlar yumuşacık bir halıya basıyorsunuz hissi yarattıgı için yaklaşık 1 saatten fazla denizde kaldık ,kızım bronzlugu sevmemesine ,50 faktörlü güneş kremi kullanmamıza ragmen yine de epey bir güneş yanıgı olduk ,thailand' ta kadınlar güzellik anlayışı ne kadar beyazsın o kadar güzelsin anlayışına sahipler ,o yüzden kızım sarışın ve beyaz tenli odugu için oldukça büyük bir begeni aldı .Tüm market ve eczanelerde beyazlaştırıcı ürünler satılmakta ,bizde orda yeni çıkan oldukça popüler olan snow white isminde beyazlaştırıcı salyangoz nemlendirici kremlerinden almayı ihmal etmedik .Mercan adası kumsal olarak çok güzel olmasına ragmen işletmesini begenmedim .Öglen yemegi balık ,salata ve bol meyveden oluşmasına ve begenmemize ragmen arka planda kalan duş yerleri , giyinme kabinleri ve tuvaletleri oldukça bakımsız ,eski ve pis idi ve tüm bunlar için ekstra para ödemeniz gerekiyor .

Kısıtlı olan zamanımızda denizden ve kumdan oldukça çok yararlanıp akşam yine sürat teknesi ile otelimize döndük .Otelin yanında masaj salonuna gidip ayak masajı ve thai masajı yaptırdık ve inanılmaz rahatlatıcı oldu .Ayak masajı 200 baht(bizim paramız ile yaklaşık 20 TL),thai masajı tüm vucut 600 baht(60TL) a yaptırdık .
pattaya ayak masajı ile ilgili görsel sonucupattaya ayak masajı ile ilgili görsel sonucu
Thailand da masaj çok ucuz fiyatlarda ve her yerde masaj salonları var ,bazılarında masaj sonrası kadın pazarlıkları da söz konusu ,biz iyi görünümlü ve luks yerleri özellikle bunlara rast gelmemek adına tercih ettik .Buralarda Dr.fish balıklarla dolu su havuzlarında yorulan ve bazı bazı nasır tutmaya yüz vermiş ayaklarımıza bakım yaptırdık .İnanırmısınız ayaklarım pamuk gibi oldu .
Sokak yemeklerine değinmeden geçersem tanıtım yazım eksik kalmış olur .Her yer ama her yer sokak yemekçileri ile dolu .Thai'liler evde yemek pişirmek daha pahalı oldugu için sokak yemekleri ile karınlarını doyuruyorlar .Çok sık ama azar azar yedikleri içinde çogunlukla formda insanlar .Çok az obez denilecek şişmanlıkta insan bulunmakta .Oysaki Amerika gezim sırasında her gördügüm 10 insandan 3 kişisi obez durumda idi .
pattaya sokak yemekleri ile ilgili görsel sonucupattaya sokak yemekleri ile ilgili görsel sonucu
Bangkok -Pattaya turumuz son derece hoş anılar  ve bir dolu thai meyve sepeti yükü  ile geri dönüş yolumuzda yine Qatar airwaysin işkence dolu ve eziyetli ,uzun yolculugu aracılıgı ile İstanbul havalimanına vardık,oh rahatız,vatanımızdayız derken burda da  gümrük polislerinin azlıgı nedeniyle uzun kuyruklar oluşan gümrük te 1 saat cebelleşip sonunda iç hatların bölümüne gelip sun express havayollarıyla  olan seferimize bavulları vermek istedigimizde kontuardaki asık suratlı görevlinin bagaj fazlanız var ,ödeyip gelin şeklindeki kaba uslubuna katlanıp fazla bagaj paramızı ödedikten sonra nihayet 10-12 saatlik yolculugumuzun son 1 saatini geçirmek üzere Sun Express sabiha gökçen İzmir uçagına binerek İzmir'imize ,cumhuriyetin kalesi olan ,sevdigim ,büyüdügüm ,güzel insanların yaşadıgı şehrime ,hayvanlarıma ve evime kavuştum .
Hatırladıkça özlem duydugum, begenerek gezdiğim ,budist inancını ve kültürünü çok sevdigim Thailand'a tekrar gidebilme arzusu ile yazımı burada bitiriyorum.
Siz de uzakdoğu ya gitmek isterseniz jolly tur-külenler turizm (şehit fethi bey caddesi no:122/G pasaport -konak -İzmir tel:02324460875-02324461857-05365243944) nolu telefonlardan rezervasyon yaptırarak budizm'in kollarına ve doğal güzelliklere kendinizi atarak unutulmaz bir tatil yaşayabilirsiniz.

<script data-ad-client="ca-pub-2044130004774486" async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>